Ny inköpt Slipway Trent Lifeboat 1/12

  • Jamie Crocker
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
6 år 7 månader sedan #1926 av Jamie Crocker
Svar från Jamie Crocker i ämnet Ny inköpt Slipway Trent Lifeboat 1/12
Tack för svar. Jag kommer.mer att byta ut tx/Rx mot 2.4 ghz sändare samt mottagare. Är det svårt att efter installera lampor? En roterande radar och tuta vore kul att ha, men vart kan man få tag på dessa ?
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
6 år 7 månader sedan #1925 av Hans Annell
Svar från Hans Annell i ämnet Ny inköpt Slipway Trent Lifeboat 1/12
1. Ja där sitter en sanwa mottagare, vilket betyder att om du INTE köper en sanwasändare så måste du byta plats på två av tre kablar i alla kontakter för servo fartreglage etc. Sanwa har egen placering av plus-minus-signal. Men klubben kan hjälpa till vid en träff eller nån medlem boendes åt värmdö kanske kan slinka förbi.

2. Motorerna är klassiska robusta "borstade", med tillhörande fartreglage.
2a. Vet du om fartreglage o motorer funkar?
2b. Det är visst 12V.

3. Utrymmena för ackar tyder på att den körts med NiMH. Kör det du med.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Jamie Crocker
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
6 år 7 månader sedan #1924 av Jamie Crocker
Ny inköpt Slipway Trent Lifeboat 1/12 skapades av Jamie Crocker
Hej alla. Jag har köpt mig en nästan rtr Slipway Trent Lifeboat 1/12 . Jag har lagt upp lite bilder på den och även bilder invändigt. Jag mest vad som skall bytas ut eller läggas till och gärna en förklaring på vilka funktioner det finns i den i nuläget. Tx/Rx kommer att bytas ut.

Tack på förhand
Jamie
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.211 sekunder

Hänt sedan sist

Månadsmöte 3 april

Den här kvällen hade vi med oss pågående projekt där vi beskrev vilka vedermödor vi genomlider under byggets gång. Fyrskeppp med knapphändigt ritningsunderlag, Edda Flora med miniatyrets, Gotland med jobbiga formöverångar, Arbetsbåt med klurig klaffstyrning, Loffes båt i Göta Kanal med pyttedrev i 0.3-modul. Segelbåt dock utan kända vedermödor :-)

Åsså en braåhalåda vars prylar hittade nya ägare.

Stockholmsmässan
Allt för sjön 2024

Skepp ohoj!

Många besökare med igenkänningsfaktor av våra modeller. Kjelle hade flera entusiaster som jobbar ombord på Edda Flora som kranförare, undervattensförare och uppe på bryggan.

Byggtipsartiklar

Här samlar vi byggtips av allehanda slag från olika media.

Byggtipsartiklar >

Forumets senaste inlägg