Radiostyrning

  • Anders Eriksson
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Mer
3 år 4 månader sedan #3369 av Anders Eriksson
Svar från Anders Eriksson i ämnet Radiostyrning
Hej Ralf
De flesta använder idag 2,1 GHz-bandet. Fördelen är att man slipper hålla reda på övrigas frekvenser. 40 MHz används av några men framför allt till ubåtsmodeller. Så svaret är att du kan säkert använda 40 MHz radio. Jag känner inte till de apparater du nämner men har de fungerat förr går de säkert bra även idag.

Please Logga in or Skapa ett konto to join the conversation.

  • Ralf Fröberg
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
3 år 4 månader sedan #3366 av Ralf Fröberg
Radiostyrning skapades av Ralf Fröberg
Hej!
Har fått återfall i att bygga båtar, så det var ett tag sen som jag byggde något.
Så jag undrar om ni kan tala om för mig vad det är som gäller, rörande vad det är för radiostyrningar som gäller idag?
Frekvenzer?
Speciella band 40 mhz eller m.m.

Har kvar Graupner MC-12, Graupner 314 båda 40 mhz är det något som kan användas?

Hoppas på svar från er som är kunniga inom området.

Tack på förhand.

Hälsningar

Ralf

Please Logga in or Skapa ett konto to join the conversation.

Sidan laddades på: 0.092 sekunder

Hänt sedan sist

Månadsmöte 2 oktober

I kväll visade Fredrik hur man bygger gjutpluggar till ubåt i 3D och sen formar i glasfiberepoxy för att slutligen gjuta skrovhalvsektioner. Vi snackade även modernisering av hemsidan och fikade med kaffe å bulle. Kjelle berättade om olika former av gångljus, han har blivit insugen i det eftersom hans Edda Flora har master som liknar julgranar.

Mörkerkörning 25 september

Gott om båtljus och varmkorv gjorde uteavslutningen till en skön kväll trots den kraftiga byvinden som varken Storskär eller Mariefred ville luta sig mot. Mer med.
 
Alla årets körningar har varit utan regn. Vad har hänt med skalabåtvädret, dvs regn i smått eller stort? Bryr sig inte vädret om oss längre? Skönt i så fall!

Sjöhistoriska muséets Modellhelg september

Museet räknade till närmare 4000 besökare under denna 27-gradiga helg, så vi fick många givande samtal och kommentarer. Som vanligt gick Provapå-verksamheten varm med konstant kö av hugade småkaptener.

Byggtipsartiklar

Här samlar vi byggtips av allehanda slag från olika media.

Byggtipsartiklar >

Forumets senaste inlägg