Forum

Beroende på hur aktiv du vill vara i skalabåtklubbens forum kan du välja en av tre behörighetsnivåer:

- Klubbmedlem
- Registrerad forumanvändare, men inte klubbmedlem
- Besökare som endast vill läsa

Klubbmedlem

För att nyttja forum och hemsida fullt ut behöver du vara fullvärdig medlem i Stockholms Skalabåtklubb.

Logga in som fullvärdig klubbmedlem >

Bli medlem >


Registrerad forumanvändare, men inte klubbmedlem

För att göra egna inlägg och vara aktiv i diskussioner behöver du vara "Registrerad forumanvändare". 

Denna registrering ger dig tillgång till tex byggloggar och byggteknik, men inte till klubbens interna forum. För att nyttja forum och hemsida fullt ut behöver du vara fullvärdig medlem i Stockholms Skalabåtklubb.

Logga in som "Registrerad forumanvändare" >

Bli registrerad forumanvändare >  


Besökare som endast vill läsa

Du som varken är medlem eller registrerad forumanvändare kan endast läsa i vårt forum, tex byggloggar och byggteknik. Du kan inte bemöta andras inlägg, inte heller skapa egna ämnestrådar. I fall du önskar komma i kontakt med en specifik medlem, använd kontaktformuläret:

Kontakta klubben >

 

Radiostyrning

  • Anders Eriksson
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Mer
2 år 9 månader sedan #3369 av Anders Eriksson
Svar från Anders Eriksson i ämnet Radiostyrning
Hej Ralf
De flesta använder idag 2,1 GHz-bandet. Fördelen är att man slipper hålla reda på övrigas frekvenser. 40 MHz används av några men framför allt till ubåtsmodeller. Så svaret är att du kan säkert använda 40 MHz radio. Jag känner inte till de apparater du nämner men har de fungerat förr går de säkert bra även idag.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Ralf Fröberg
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
2 år 9 månader sedan #3366 av Ralf Fröberg
Radiostyrning skapades av Ralf Fröberg
Hej!
Har fått återfall i att bygga båtar, så det var ett tag sen som jag byggde något.
Så jag undrar om ni kan tala om för mig vad det är som gäller, rörande vad det är för radiostyrningar som gäller idag?
Frekvenzer?
Speciella band 40 mhz eller m.m.

Har kvar Graupner MC-12, Graupner 314 båda 40 mhz är det något som kan användas?

Hoppas på svar från er som är kunniga inom området.

Tack på förhand.

Hälsningar

Ralf

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.278 sekunder

Hänt sedan sist

Sjöhistoriskas modellbyggarhelg 3-4 februari

Välbesökt event i trivsam miljö!

Års- och månadsmöte 7 februari

Efter sedvanlig årsmötesformalia tog Anders E vid och berättade om sina modeller.

Byggtipsartiklar

Här samlar vi byggtips av allehanda slag från olika media.

Byggtipsartiklar >

Forumets senaste inlägg