Forum

Beroende på hur aktiv du vill vara i skalabåtklubbens forum kan du välja en av tre behörighetsnivåer:

- Klubbmedlem
- Registrerad forumanvändare, men inte klubbmedlem
- Besökare som endast vill läsa

Klubbmedlem

För att nyttja forum och hemsida fullt ut behöver du vara fullvärdig medlem i Stockholms Skalabåtklubb.

Logga in som fullvärdig klubbmedlem >

Bli medlem >


Registrerad forumanvändare, men inte klubbmedlem

För att göra egna inlägg och vara aktiv i diskussioner behöver du vara "Registrerad forumanvändare". 

Denna registrering ger dig tillgång till tex byggloggar och byggteknik, men inte till klubbens interna forum. För att nyttja forum och hemsida fullt ut behöver du vara fullvärdig medlem i Stockholms Skalabåtklubb.

Logga in som "Registrerad forumanvändare" >

Bli registrerad forumanvändare >  


Besökare som endast vill läsa

Du som varken är medlem eller registrerad forumanvändare kan endast läsa i vårt forum, tex byggloggar och byggteknik. Du kan inte bemöta andras inlägg, inte heller skapa egna ämnestrådar. I fall du önskar komma i kontakt med en specifik medlem, använd kontaktformuläret:

Kontakta klubben >

 

Anslutning elmotorer

  • Anders Eriksson
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Mer
3 år 2 månader sedan #3139 av Anders Eriksson
Svar från Anders Eriksson i ämnet Anslutning elmotorer
Hej
Det är enklast att prova och skifta ledningar till motorn om den snurrar åt fel håll. Vad jag vet finns ingen standard för polaritetsmärkning av motorer. En kanske onödig varning. Skifta kablarna mellan fartreglaget och motorn Absolut inte mellan fartreglage och batteri. Men där är det förmodligen ordentligt märkt.
Jag skulle sätta säkringen mellan batteri och fartreglage så blir allt säkrat om det skulle bli kortslutning någonstans.
Visa gärna bygget under byggloggar.
Hälsningar
Anders

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Mats Pettersson
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
3 år 2 månader sedan #3137 av Mats Pettersson
Anslutning elmotorer skapades av Mats Pettersson
HejJag bygger med min första skalbåtsmodell och försöker få ordning på kabeldragningen. Jag har köpt två st Kondor motorer med två st EMC 15 från Deans marine.Jag kan inte hitta och - på motorerna och ingen info på Deans hemsida. Är det bara att prova sig fram och skifta kablarna om det roterar åt fel håll?Jag hittar lite olika rekommendation om säkring mellan motor och EMC. Är det någon som har förslag?Bifogar lite bilder.

Lite rörigt är det med elen nu men tänkte städa upp så fort jag ser att det fungerar.
Mas

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.309 sekunder

Hänt sedan sist

Sjöhistoriskas modellbyggarhelg 3-4 februari

Välbesökt event i trivsam miljö!

Års- och månadsmöte 7 februari

Efter sedvanlig årsmötesformalia tog Anders E vid och berättade om sina modeller.

Byggtipsartiklar

Här samlar vi byggtips av allehanda slag från olika media.

Byggtipsartiklar >

Forumets senaste inlägg