Ny medlem

  • Christofer Ahlandsberg
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
6 år 7 månader sedan #1871 av Christofer Ahlandsberg
Svar från Christofer Ahlandsberg i ämnet Ny medlem
jag ska försöka komma, annars får jag försöka med lite bilder, men personlig rådgivning är att föredra...

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Kjell Rothin
  • Borta
  • Platina Boarder
  • Platina Boarder
Mer
6 år 7 månader sedan #1869 av Kjell Rothin
Svar från Kjell Rothin i ämnet Ny medlem
Fattar inte riktigt vad du menar med större batterikontakt på mottagaren,
Kommer du till sjöhistoriska i helgen så tag med den, finns många som kan hjälpa.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Christofer Ahlandsberg
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
6 år 7 månader sedan #1867 av Christofer Ahlandsberg
Svar från Christofer Ahlandsberg i ämnet Ny medlem
Tack för det Kjell, jag fick köpa en 6 kanals Tactic av en god vän som försökte sig på modellflyg i cirka 7 minuter innan hobbyn tog ett abrupt slut och han tröttnade. Funderar nu på inkopplingen av mottagaren, som modellen är konstruerad nu finns 3 sladdar. fart, styrning och lanternor, inga konstigheter, sedan finns en plats på mottagaren för batteri, men det finns ju också en större anslutning för strömmatning (om ni förstår vad jag menar) så här kommer frågan; Ska det vara ett batteripack typ det här www.hobbex.se/sv/artiklar/ack-li-po-74v-4000mah-30c-2.html ? Eller tänker jag fullständigt fel?/C

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Kjell Rothin
  • Borta
  • Platina Boarder
  • Platina Boarder
Mer
6 år 8 månader sedan #1840 av Kjell Rothin
Svar från Kjell Rothin i ämnet Ny medlem
Hej, Välkommen till klubben. FrSky Taranis eller Spektrum verkar vara väl framme och bra prisbild. Sen är det ju som alltid hur mycket pengar man vill satsa. Finns en hel del begagnat som man kan börja med och sedan köpa dyrare och bättre.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Christofer Ahlandsberg
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
6 år 8 månader sedan #1839 av Christofer Ahlandsberg
Ny medlem skapades av Christofer Ahlandsberg
Hej, Christofer här och ny i klubben. Har redan tagit mig vatten över huvudet med en bogserbåt "Lady Wooes" från Mobile Marine Models, en lätt påbörjad modell med bristfällig bygganvisning. Nåja, för att komma in i hobbyn på allvar köpte jag på Tradera en mer färdig modell och funderar nu över radiostyrningen. Hur välja? Jag vill gärna ha något att växa med, men vad ska jag satsa på? Fabrikat, modell? Väldigt tacksam för tips/Christofer

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.215 sekunder

Hänt sedan sist

Månadsmöte 3 april

Den här kvällen hade vi med oss pågående projekt där vi beskrev vilka vedermödor vi genomlider under byggets gång. Fyrskeppp med knapphändigt ritningsunderlag, Edda Flora med miniatyrets, Gotland med jobbiga formöverångar, Arbetsbåt med klurig klaffstyrning, Loffes båt i Göta Kanal med pyttedrev i 0.3-modul. Segelbåt dock utan kända vedermödor :-)

Åsså en braåhalåda vars prylar hittade nya ägare.

Stockholmsmässan
Allt för sjön 2024

Skepp ohoj!

Många besökare med igenkänningsfaktor av våra modeller. Kjelle hade flera entusiaster som jobbar ombord på Edda Flora som kranförare, undervattensförare och uppe på bryggan.

Byggtipsartiklar

Här samlar vi byggtips av allehanda slag från olika media.

Byggtipsartiklar >

Forumets senaste inlägg