Forum

Beroende på hur aktiv du vill vara i skalabåtklubbens forum kan du välja en av tre behörighetsnivåer:

- Klubbmedlem
- Registrerad forumanvändare, men inte klubbmedlem
- Besökare som endast vill läsa

Klubbmedlem

För att nyttja forum och hemsida fullt ut behöver du vara fullvärdig medlem i Stockholms Skalabåtklubb.

Logga in som fullvärdig klubbmedlem >

Bli medlem >


Registrerad forumanvändare, men inte klubbmedlem

För att göra egna inlägg och vara aktiv i diskussioner behöver du vara "Registrerad forumanvändare". 

Denna registrering ger dig tillgång till tex byggloggar och byggteknik, men inte till klubbens interna forum. För att nyttja forum och hemsida fullt ut behöver du vara fullvärdig medlem i Stockholms Skalabåtklubb.

Logga in som "Registrerad forumanvändare" >

Bli registrerad forumanvändare >  


Besökare som endast vill läsa

Du som varken är medlem eller registrerad forumanvändare kan endast läsa i vårt forum, tex byggloggar och byggteknik. Du kan inte bemöta andras inlägg, inte heller skapa egna ämnestrådar. I fall du önskar komma i kontakt med en specifik medlem, använd kontaktformuläret:

Kontakta klubben >

 

S/S Ejdern anno 1880-1890 isch...

  • Torbjörn Skalski
  • Torbjörn Skalski Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ingenting är omöjligt, bara mer eller mindre svårt
Mer
1 år 4 månader sedan #3390 av Torbjörn Skalski
Svar från Torbjörn Skalski i ämnet S/S Ejdern anno 1880-1890 isch...
 
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Torbjörn Skalski
  • Torbjörn Skalski Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ingenting är omöjligt, bara mer eller mindre svårt
Mer
1 år 5 månader sedan #3353 av Torbjörn Skalski
Svar från Torbjörn Skalski i ämnet S/S Ejdern anno 1880-1890 isch...
Tacka alla för lovorder...

Patinan på trädäcket löste virket själv  ... har endast lagt ett par lager sidenmatt ZAR-lack.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
1 år 5 månader sedan #3352 av Hans Annell
Svar från Hans Annell i ämnet S/S Ejdern anno 1880-1890 isch...
Tjusigt Tobbe!!
Gillar skarpt stället i stallet i stöllet. Öh, nej, jag menar vaggan hon står i!
Trädäcket är helt outstanding. Hur fick du till den snygga patinan?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
1 år 5 månader sedan #3351 av conny larsson
Svar från conny larsson i ämnet S/S Ejdern anno 1880-1890 isch...
Wow,,,.
Mycket vackert

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
1 år 5 månader sedan #3350 av Åke Silén
Svar från Åke Silén i ämnet S/S Ejdern anno 1880-1890 isch...
Mycket snyggt! Något du bode vara stolt över. En extra detalj - någon liten pall edyl till styrman (?).

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Torbjörn Skalski
  • Torbjörn Skalski Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ingenting är omöjligt, bara mer eller mindre svårt
Mer
1 år 5 månader sedan #3349 av Torbjörn Skalski
Svar från Torbjörn Skalski i ämnet S/S Ejdern anno 1880-1890 isch...
Inte så övderdrivet många fler detaljer jag kan hitta på nu...
Sidolanternor ska dit, men sen har jag i stort sett slut på idéer.
 
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.114 sekunder

Hänt sedan sist

Månadsmöte onsdag 2 november

Vid spontansnacket bläddrade vi nostalgiskt i 2003 års 892 sidor tjocka Graupnerkatalog, medlemmen Göran delade med sig av sin 0,05mm tjocka (tunna!) rostfria tråd, och Hasse hade med sig två olika vattenjetaggregat och sin Condor 9.

En snabbfärja som illustration till kvällens föredrag av Ralph Axelsson: "Från nörderi till rederi" - hur tonårsintresset för tidtabeller ledde till pionjären Seat24, snabbfärjan Gotlandsbåten och numera snabbfärjerederi i Medelhavet.


Månadsmöte onsdag 5 oktober

Under spontansnacket kikade vi på elastisk supertunn riggtråd och små dioder och diodarmaturer från tyska Viessmann.

Lasse B höll ett intressant föredrag om Jacques Costeau och hans forskningsfartyg Calypso. Costeau var först i världen med att filma under vattnet, och hans nydanande filmer fick flera oscarspris. 

 

Sjöhistoriska Muséets Modellhelg 3-4 september

Utställning och körning i bassäng, många besökare som såg oss i Kungsträdgården dök upp för att få provköra! En ny publik alltså, jättekul!

Lördagens kyla och tjejmil till trots hade vi en strid ström av besökare, frågor och ivriga provapåkaptener, samt egen manövrering i den vackert vägfärjegula bassängen! Söndagen bjöd på sol och värme, och även då gott om besökare. Trevligt att vi och museet är i gång igen!

Byggtipsartiklar

Här samlar vi byggtips av allehanda slag från olika media.

Byggtipsartiklar >

Forumets senaste inlägg