Forum

Beroende på hur aktiv du vill vara i skalabåtklubbens forum kan du välja en av tre behörighetsnivåer:

- Klubbmedlem
- Registrerad forumanvändare, men inte klubbmedlem
- Besökare som endast vill läsa

Klubbmedlem

För att nyttja forum och hemsida fullt ut behöver du vara fullvärdig medlem i Stockholms Skalabåtklubb.

Logga in som fullvärdig klubbmedlem >

Bli medlem >


Registrerad forumanvändare, men inte klubbmedlem

För att göra egna inlägg och vara aktiv i diskussioner behöver du vara "Registrerad forumanvändare". 

Denna registrering ger dig tillgång till tex byggloggar och byggteknik, men inte till klubbens interna forum. För att nyttja forum och hemsida fullt ut behöver du vara fullvärdig medlem i Stockholms Skalabåtklubb.

Logga in som "Registrerad forumanvändare" >

Bli registrerad forumanvändare >  


Besökare som endast vill läsa

Du som varken är medlem eller registrerad forumanvändare kan endast läsa i vårt forum, tex byggloggar och byggteknik. Du kan inte bemöta andras inlägg, inte heller skapa egna ämnestrådar. I fall du önskar komma i kontakt med en specifik medlem, använd kontaktformuläret:

Kontakta klubben >

 

Kända fel på hemsidan Augusti 2017

Mer
6 år 6 månader sedan - 6 år 6 månader sedan #1921 av Hans Annell
Svar från Hans Annell i ämnet Kända fel på hemsidan Augusti 2015

Roberth Lundin skrev:
1. Generellt: Bakgrunden bakom hemsidans bredd på 1000px inte enfärgad/vit.
Roberth felsöker.

2. Android: Text och rubriker visas olika stort i de olika kolumnerna. Konstiga radbrytningar som följd. Resultat felsökning (H.A.): Vissa stycken har specificerad kod för varje textrad, andra använder joomlas generella mall. Man måste justera i koden.
Hans åtgärdar.

3. Administration: Uppdatering av medlemsmatrikel haltar pga bugg vid uppladdning av nya versioner. Endast Roberth tycks kunna ladda upp utan problem.
Roberth felsöker.

4. Administration: Uppladdning av bilder haltar pga bugg vid uppladdning. Endast Roberth tycks kunna ladda upp till rätt katalog utan problem.
Roberth felsöker.

5. Instruktioner: Brödtext behövs från vem? Ta gamla och skriv om dessa till nya formatet. Layout på sida lika som sidan för byggtipsartiklar.
Roberth skriver.

6. Snygga till LoggaUt-knappen.
Roberth. Dock ej prioriterat.


7. SeBåtarna och SeEvenemangen. Önskvärt ha fyra rutor i bredd i stället för tre. Resultat: Önskemålet utgår då detta skulle kräva orimligt stor manuell arbetsinsats.
Ärendet avslutat.

8. Önskemål att miniatyrer för tidningar och för byggtips göres klickbara. Resultat H.A.: Tidningar klickbara. Byggtipsartiklar lämpar sig inte för bildklick eftersom de ofta är i flera filer inom varje ämne.
Ärendet avslutat.

Last edit: 6 år 6 månader sedan by Hans Annell.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
6 år 6 månader sedan - 6 år 5 månader sedan #1920 av Hans Annell
Svar från Hans Annell i ämnet Kända fel på hemsidan Augusti 2017

Hans Annell skrev: Ang inloggning:
Detta inträffar för närvarande endast vid inloggning via Samsung mobil S7, Chrome.
Ser bra ut på pc.


Skall prova på min S6:a Samsung......
Last edit: 6 år 5 månader sedan by Roberth Lundin.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Roberth Lundin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Admin
  • Admin
  • Gillar att bygga!
Mer
6 år 6 månader sedan #1880 av Roberth Lundin
Svar från Roberth Lundin i ämnet Kända fel på hemsidan Augusti 2017

Hans Annell skrev: Ang film:
Ehhh...jag hade hjärnsläpp. Du måste publicera filmen på youtube först, sen kopiera filmens länk och klistra in den i ditt foruminlägg. Då funkar det!!
(...jag har tydligen själv skrivit en instruktion som ligger på hemsidan...hmmm)


Lätt hänt om man har mångha järn i elden samtidigt. Känner igen symtomen :-)

Roberth

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
6 år 7 månader sedan - 6 år 7 månader sedan #1864 av Hans Annell
Svar från Hans Annell i ämnet Kända fel på hemsidan Augusti 2017

Roberth Lundin skrev:

Hans Annell skrev: 1. Numera hamnar jag på "Min Inloggning" när jag loggar in, jag borde ju hamna på inloggad förstasida! Gäller både inloggning från pc och smartphone (android).
2. Man kan inte längre ladda upp filmer på forumet! Vi har tidigare specat 20MB och allsköns filformat, och detta ligger kvar i inställningsdialogen för admin. Men vid uppladdning anges max 4MB och inga videoformat alls....


Vad lustigt. Provade just själv och fick inte det på punkt 1. Undrar vad det är för skillnad mellan våra konton. Borde ju inte vara något. Eftersom browser inte ger någon skillnad måste det ha göra med själva Joomla logiken. Får försöka se vad jag hittar.

Punkt 2. Jag kollar.


Ang inloggning:
Detta inträffar för närvarande endast vid inloggning via Samsung mobil S7, Chrome.
Ser bra ut på pc.

Ang film:
Ehhh...jag hade hjärnsläpp. Du måste publicera filmen på youtube först, sen kopiera filmens länk och klistra in den i ditt foruminlägg. Då funkar det!!
(...jag har tydligen själv skrivit en instruktion som ligger på hemsidan...hmmm)
Last edit: 6 år 7 månader sedan by Hans Annell.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Roberth Lundin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Admin
  • Admin
  • Gillar att bygga!
Mer
6 år 7 månader sedan #1858 av Roberth Lundin
Svar från Roberth Lundin i ämnet Kända fel på hemsidan Augusti 2017

Hans Annell skrev: Vanliga filformat, åtminstone för min mobil och min systemkamera, är MP4 och


Jag provar......

Roberth

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
6 år 7 månader sedan #1851 av Hans Annell
Svar från Hans Annell i ämnet Kända fel på hemsidan Augusti 2017

Roberth Lundin skrev:

Hans Annell skrev: 2. Man kan inte längre ladda upp filmer på forumet! Vi har tidigare specat 20MB och allsköns filformat, och detta ligger kvar i inställningsdialogen för admin. Men vid uppladdning anges max 4MB och inga videoformat alls....


Nope. Det saknas mpeg eller andra filmformat i Kunena.
Vilka skall finnas?


Vanliga filformat, åtminstone för min mobil och min systemkamera, är MP4 och

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.259 sekunder

Hänt sedan sist

Månadsmöte 20 mars

Efter en timmes hobbydiskussioner tar Magnus vid och berättar om sitt nya projekt, kranen Lodbrok. Därefter Claes som berättar om sina byggen av mahognyracers.



Stockholmsmässan
Allt för sjön 2024

Skepp ohoj!

Många besökare med igenkänningsfaktor av våra modeller. Kjelle hade flera entusiaster som jobbar ombord på Edda Flora som kranförare, undervattensförare och uppe på bryggan.

Byggtipsartiklar

Här samlar vi byggtips av allehanda slag från olika media.

Byggtipsartiklar >

Forumets senaste inlägg