Fler problem

  • Jan Lövros
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 11 månader sedan #1741 av Jan Lövros
Svar från Jan Lövros i ämnet Fler problem
Jo delvis, vänstra spaken är pos 2. MEN motorn funkar ändå inte. Om jag kopplar in lanternorna där så kan jag tända och släcka dom med vänstra spaken, så den kontakten är åtminstone i funktion. Nu har jag nog klantat mig och eldat upp det servo som skall styra motorn. Ett nytt är på väg. Jag håller också på att lura ut Kjell till mig så får vi se. Nu får jag plötsligt inte sändare och mottagare att snacka med varann. Helt rubbat, men som sagt jag är ju helt okunnig här. Fast jag vet precis HUR jag vill att det ska funka. ;o)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
6 år 11 månader sedan - 6 år 11 månader sedan #1740 av Hans Annell
Svar från Hans Annell i ämnet Fler problem
Har du lyckats lösa problemet?
Gasen brukar lite ologiskt ligga på pos 2 eller 3...
Last edit: 6 år 11 månader sedan by Hans Annell.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Jan Lövros
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 2 veckor sedan #1709 av Jan Lövros
Fler problem skapades av Jan Lövros
Nu har jag ju fått sändaren att fungera. Jag har kopplat rodret och det funkar med den högra spaken. Men hur vet jag vilket kanal urtag i mottagaren som motsvarar vänstra spaken eller strömbrytarna? Jag får inte motorn att gå och vet inte vilket urtag fartreglaget ska kopplas till eller hur det ska kopplas. Lite klurigt ere.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.190 sekunder

Hänt sedan sist

Månadsmöte 3 april

Den här kvällen hade vi med oss pågående projekt där vi beskrev vilka vedermödor vi genomlider under byggets gång. Fyrskeppp med knapphändigt ritningsunderlag, Edda Flora med miniatyrets, Gotland med jobbiga formöverångar, Arbetsbåt med klurig klaffstyrning, Loffes båt i Göta Kanal med pyttedrev i 0.3-modul. Segelbåt dock utan kända vedermödor :-)

Åsså en braåhalåda vars prylar hittade nya ägare.

Stockholmsmässan
Allt för sjön 2024

Skepp ohoj!

Många besökare med igenkänningsfaktor av våra modeller. Kjelle hade flera entusiaster som jobbar ombord på Edda Flora som kranförare, undervattensförare och uppe på bryggan.

Byggtipsartiklar

Här samlar vi byggtips av allehanda slag från olika media.

Byggtipsartiklar >

Forumets senaste inlägg