Skänkes

Mer
3 år 10 månader sedan #2964 av Kjell Rothin
Svar från Kjell Rothin i ämnet Skänkes
Upphämtad, Tack Christer

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Christer Eklund
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
3 år 10 månader sedan #2963 av Christer Eklund
Skänkes skapades av Christer Eklund
Jag skänker en komplett byggsats Robbe Smaragd nr. 1076 komplett med köl nr. 1078 och två maströr, längd 1800 och 2000 mm till den klubbmedlem som kan bygga den. Maströren är inte exakt den profil som visas på ritningen men de är så lika att de borde kunna användas utan problem. Det är en stor och mäktig modell, längden är 1,38 m och total höjd med monterad mast 2,2 meter. En kraftig segelvinsch finns också. Komplettera med en tvåkanals radio. Kartongen har måtten 1450x450x300. Vikten ligger på 12 kg så den är inte lätthanterlig och det är därför jag till slut har accepterat tanken att låta någon annan ta över den. En som har sjötomt med egen brygga kan utnyttja den optimalt, den är för besvärlig att transportera i min Nissan Micra.
Någon seriös medlem i Skalabåtklubben kan få överta den gratis. Det är ingen leksak för småbarn men man kan använda den för att lära sig seglingens ädla konst. Om någon utanför klubben vill ha den så kan vi diskutera priset. Grejorna finns i Enköping där de kan avhämtas efter överenskommelse.
/Christer Eklund 0739 355 025 christer.eklund (at) mbox.lidnet.se

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.200 sekunder

Hänt sedan sist

Månadsmöte 20 mars

Efter en timmes hobbydiskussioner tar Magnus vid och berättar om sitt nya projekt, kranen Lodbrok. Därefter Claes som berättar om sina byggen av mahognyracers.



Stockholmsmässan
Allt för sjön 2024

Skepp ohoj!

Många besökare med igenkänningsfaktor av våra modeller. Kjelle hade flera entusiaster som jobbar ombord på Edda Flora som kranförare, undervattensförare och uppe på bryggan.

Byggtipsartiklar

Här samlar vi byggtips av allehanda slag från olika media.

Byggtipsartiklar >

Forumets senaste inlägg